بهترین راه برای یادگیری سئو چیست تا در کوتاهترین زمان به نتیجه خوبی برسیم؟

۳ بازديد

 

مراحل سئو سایت  از مراحل اساسی برای افرادی است که می خواهند در گوگل رتبه بالاتری کسب کنند. آمارهای جالبی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال، 53.3٪ از ترافیک وب سایت از جستجوی کاربران است. این آمار یک سیگنال قدرتمند به ما می دهد: اگر سئو سایت را نادیده بگیریم، شانس موفقیت خود را کاهش می دهیم. این مقاله از وب سایت خانوم سین می خواهد تمام اطلاعات اولیه ای که در مورد سئو سایت رو از کجا شروع کنیم؟ نیاز دارید را بدون استفاده از اصطلاحات عجیب و غریب به شما آموزش دهد. تا آخر با ما باشید

مراحل اصلی سئو  سایت

سئو دارای یک سری مراحل اصلی است که هر کدام را می توان به مراحل دقیق تری تقسیم کرد. فرآیند سئو با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می شود، یعنی کلماتی که کاربران هدف شما بیشتر جستجو می کنند و سپس با تولید محتوای ارزشمند بر روی همان کلمات کلیدی ادامه می یابد. علاوه بر تولید و انتشار محتوای جذاب، باید تکنیک های سئو را در سایت خود پیاده سازی کنید، رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و محتوای منتشر شده را تأیید کنید. همه این فرآیندها مراحل سئو نامیده می شوند. اگر هیچ کار دیگری هم برای دیجیتال مارکتینگ نکرده‌اید، حداقل مراحل سئو سایت را جدی بگیرید! سئو سایت همان شاه کلیدی است که می‌تواند بازدید و رتبه سایتتان را عجیب و غریب افزایش دهد!

 مراحل انجام سئو سایت به ۶ گامِ اصلی تقسیم می‌شود:

۱. تحقیق کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهمترین مراحل در سئو سایت است. در این مرحله، هدف این است که ببینیم مخاطب هدف ما به دنبال چه چیزی است. شما که مشغول خواندن این متن هستید احتمالاً عبارتی مانند “سئو سایت رو از کچا شروع کنیم؟” را در گوگل جستجو کرده و وارد این صفحه شده اید.

حالا فرض کنید یک فروشگاه آنلاین برای فروش تلفن های همراه دارید و می خواهید محتوای متنی برای موبایل آیفون بنویسید، احتمالاً یکی از کلمات کلیدی شما که این روزها بسیار پرطرفدار است «رجیستری آیفون 15» است. بنابراین باید متنی بنویسید که طبق الگوریتم های سئو گوگل، این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی خود بشناسد. اکنون، هر چه این کلمه کلیدی طولانی تر باشد، برای شما آسان تر است که فرآیند سئو را برای همان کلمه کلیدی دنبال کنید. چرا چون طبیعتا رقبایی که روی کلمه کلیدی "رجیستری آیفون 15" کار می کنند بسیار کمتر از رقبای هستند که روی کلمه کلیدی "iPhone 15" کار کرده اند! به این کلمات کلیدی که طول زیادی دارند، کلمات کلیدی Long Tail گفته می شود.

در حال حاضر به این فکر می کنید که چگونه کلمات کلیدی را شناسایی کنید. ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره شده است:

  • SEMrush
  • Ubersuggest
  • MOZ Keyword Explorer
  • Ahrefs Keyword Explorer
  • Google Keyword Planner Tool

 

برای بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل، استفاده از چندین روش و استراتژی مختلف ضروری است. یکی از موثرترین روش‌ها، افزایش اعتبار افزایش سئو سایت برای کاربران است. هرچه سایت شما بهتر نیازهای کاربران را پاسخ دهد و تجربه کاربری بهتری ارائه کند، احتمال بیشتری برای بهبود رتبه آن وجود دارد.اگر به دنبال افزایش سئو سایت هستید می توانید مقاله افزایش سئو سایت را از وبسایت خانوم سین مشاهده کنید که دارای چندین نکات مهم سئو سایت می باشد.

  1. بهبود سئو داخلی سایت

اگرچه نوشتن مقالات جذاب و رعایت تمام نکات سئو متنی شرط لازم برای سئوی سایت است، اما کافی نیست. من همیشه سعی می کنم مثال هایم را محدود کنم. یعنی برای مثال هایم حد بالایی یا پایینی در نظر می گیرم تا بتوانم نتیجه بگیرم. در این مورد، یک مثال بسیار واضح وجود دارد: فرض کنید شما بهترین مقاله جهان را نوشته اید، اما سایت شما 5 دقیقه طول می کشد تا بارگذاری شود! فکر می‌کنید مخاطب یک کاسه تخمه جلوی آن‌ها می‌گذارد و می‌نشیند تا سایت برایشان باز شود؟

گوگل نیز به این موضوع توجه زیادی دارد. در واقع، گوگل مشتری مدارترین شرکتی است که تا به حال دیده ام. بنابراین اگر سایت شما با مشکلی مانند کندی یا عدم امنیت مواجه است، خزنده های گوگل خیلی سریع متوجه آن می شوند و سایت شما را جایی پرتاب می کنند که هیچ مشتری نتواند به آن دسترسی پیدا کند!

اگر کسی از شما بپرسد که چگونه به سایت خود رت سئو کنیم؟ با اطمینان به او بگویید که ابتدا باید با سئو داخلی سایت شروع کند. سئوی داخلی کاری است که سایت شما را گوگل پسند (در واقع سئو پسند) می کند! از سرعت سایت گرفته تا کدنویسی تمیز و استفاده از گواهینامه های SSL برای امنیت بیشتر کاربر و این مدل کار می کند!

حالا برای داشتن سایت سریعتر چه کار کنیم؟ یکی از مهمترین کارهایی که برای رسیدن به این هدف باید انجام دهید این است که یک هاست (یا سرور) مناسب برای وب سایت خود تهیه کنید. این موضوع شایسته بررسی دقیق است.

  1. بهبود سئو خارجی سایت

گوگل همیشه سعی می کند بهترین و با کیفیت ترین محتوای متنی را به عموم مردم نشان دهد. تمام الگوریتم هایی که او طراحی می کند، هدفشان دستیابی به یک هدف است. یکی از مواردی که گوگل به آن توجه می کند این است که آیا وب سایت دیگری به محتوای متنی شما لینک داده است یا خیر. حالا چرا این برای او مهم است؟ زیرا منطقاً محتوای لینک شده از سایت های دیگر احتمالاً محتوای خوبی است و اعتماد کاربران سایت را برای دریافت لینک از آن جلب کرده است.

لینک سازی خارجی یکی از مراحل سئو است. با پیوند خارجی، شما به محتوای خود از سایت های دیگر لینک می دهید. این امر باعث افزایش اعتبار و اهمیت محتوای شما در چشم موتورهای جستجو می شود. برای ایجاد لینک های خارجی می توانید از وب سایت های مختلف طراحی شده برای وبلاگ نویسی استفاده کنید. این وب‌سایت‌ها معمولاً امکان پست مهمان را می‌دهند. با ارسال مقالات در وب سایت های مرتبط با صنعت خود، می توانید به محتوای خود لینک دهید. البته برای اینکه لینک خارجی شما موثر باشد، باید چند نکته را رعایت کنید. یکی از مهم ترین نکات این است که از سایت های معتبر مرتبط با حوزه فعالیت خود لینک بگیرید. علاوه بر این، باید از انکر تکست (متن لینک) استفاده کنید. انکر تکست باید حاوی کلمات کلیدی مرتبط با محتوای شما باشد.

برای بررسی معیارهای تحقیق کلمات کلیدی و یافتن ایده های بیشتر می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. به همین منظور مقاله ای با عنوان تعداد کلمات کلیدی در مقاله به صورت کامل بر روی وبسایت خانوم سین تمام موارد آن را توضیح داده است.

 

  1. تحلیل نتایج

موضوع دیگری که باید در فرآیند سئو انجام دهید، تجزیه و تحلیل نتایج است. هنگام انتشار متن در وب سایت خود، اگر تمام نکاتی را که قبلاً ذکر کردیم را رعایت کنید، باید منتظر نتیجه باشید. همچنین توجه داشته باشید که خزنده های گوگل و سایر موتورهای جستجو برای شناسایی محتوای شما باید از وب سایت شما بازدید کنند. این مرحله به عنوان نمایه سازی صفحه شناخته می شود.

از طریق کنسول جستجوی گوگل می توانید متوجه شوید که صفحه ایندکس شده است یا خیر. Google Search Console ابزاری رایگان است که وب سایت شما را از همه جهات بررسی می کند و آمار و اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. از صفحاتی که ایندکس شده اند تا کلمات کلیدی مورد استفاده در محتوای منتشر شده شما و بسیاری موارد دیگر.

بنابراین اگر می خواهید مراحل سئو سایت را به صورت حرفه ای دنبال کنید باید کار با Search Console را یاد بگیرید و آماری را که این ابزار به شما می دهد به خوبی تجزیه و تحلیل کنید که البته کار چندان سخت و پیچیده ای نیست. در نهایت، آماری که کنسول جستجو به شما می دهد شما را به این نتیجه می رساند که آیا مراحل سئو را به درستی انجام داده اید یا باید به عقب برگردید و اصلاحات را انجام دهید.

  1. سئو محلی

سئوی محلی شامل بهینه سازی کلمه کلیدی شما برای یک منطقه جغرافیایی خاص است. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک آموزشگاه زبان در تبریز دارید و می خواهید تبریزی ها را تشویق کنید تا در دوره های خود ثبت نام کنند. در این مثال به جای تمرکز روی کلمه کلیدی “بهترین آموزشگاه زبان” می توانید مراحل سئوی کلمه کلیدی “بهترین آموزشگاه زبان تبریز” را انجام دهید.

سئوی محلی دو مزیت بسیار اساسی برای شما دارد: اولین مزیت این است که کلمه کلیدی شما را طولانی تر می کند و همانطور که قبلا توضیح دادم سئو بسیار آسان تر می شود و مزیت دوم این است که شما دقیقاً روی مشتریان بالقوه خود تمرکز می کنید و نه افرادی که مثلا در استان تهران دنبال زبان آموزی هستند!

چند نکته کلیدی و مهم برای سئو سایت شما

۱. حوصله کنید!

۲. شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

  1. از سایت مپ استفاده کنید
  2. از تگ Alt برای تصاویر استفاده کنید
  3. از هاست مناسب استفاده کنید

کلام آخر

مراحل سئو سایت سوال مهمی است که هر کسب و کاری که می خواهد در فضای آنلاین فعال باشد به آن نیاز دارد. چه آنهایی که سالها در این زمینه فعال بوده اند و چه آنهایی که می خواهند وارد شوند. نحوه سئو سایت، موارد مهمی که باید رعایت کنیم و نکات اضافی دیگری که به شما کمک می کند از طریق سئو به نتایج بهتری دست یابید، همیشه دغدغه افرادی بوده است که متخصص سئو نیستند، اما کارشناسان سئو آن را دوست دارند! در این مقاله از وبسایت خانوم سین بدون درگیر شدن در کلمات و اصطلاحات پیچیده تمامی مراحلی که برای سئو نیاز دارید را به زبان ساده بیان کرده ایم.

می دانیم که امروزه در هر حوزه ای تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که اغلب آن ها نیز در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به رتبه 1 تا 3 در موتورهای جستجو هستند امــا آنچه که مهم است ماندن در لینک های برتر است زیرا پس از رسیدن به جایگاه و رتبه برتر هر لحظه ممکن است رقیب جایگاه شما را تصاحب کند.

در این مقاله سعی شد تا مسئله سئو سایت رو از کجا شروع کنیم ؟ بصورت کامل بررسی شود، اما در صورت هر گونه سوال و ابهامی می توانید از طریق وبسایت خانوم سین نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.