سئو چیست و برای یادگیری چطوری و از کجا شروع کنیم؟

۳ بازديد

 

رضایت کاربر و موتورهای جستجو دو عاملی هستند که یک سایت را به موفقیت نزدیک می کنند. سئو مهمترین راه حل برای دستیابی به این اهداف است. به عنوان مثال، فرض کنید یک سایت جذاب و کاربرپسند طراحی کرده اید، که هیچ کاربری به آن نمی آید، درست مثل اینکه در حال ساختن یک فروشگاه مدرن و مجهز در مکانی هستید که هیچکس از آنجا عبور نمی کند! بنابراین برای رونق و پیشرفت سایت خود باید جامعه هدف را با آن آشنا کنید. سئو بهترین و موثرترین راه برای جلب توجه مخاطب است.

با استفاده از آموزش سئو به راحتی می توانید فروشگاه سوت و کور خود را به مکانی برای بازدید کاربران تبدیل کنید. این دقیقا همان چیزی است که موتورهای جستجوگر گوگل را خوشحال می کند و کم کم ارزش و اعتبار خاصی به سایت شما می دهند. بنابراین با آموزش سئو از 0 تا 100 می توانید کاربران و موتورهای جستجو را برای بازدید از سایت خود جذب کنید و این مهم ترین عاملی است که یک کسب و کار برای رونق و پیشرفت خود به آن نیاز دارد.

در این مقاله می توانید هر آنچه از آموزش سئو رایگان انتظار دارید را دریافت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آستین ها را بالا بزنید و برای توسعه و رونق کسب و کار خود اقدام کنید! مجموعه خانوم سین  آماده خدمت رسانی به شما در زمینه مشاوره سئو جهت آموزش عملی و سئو وبسایت شما می باشد.

ما سعی کرده ایم آموزش سئو به زبان ساده را به صورت واقعی در این صفحه برای شما قرار دهیم تا بتوانید به آسان ترین شکل ممکن اطلاعات کامل و دقیقی در مورد آن به دست آورید. سپس از آموزش سئو برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده کنید.

چرا سئو مهم است و باید آموزش سئو را از هم اکنون شروع کنیم؟

مهمترین هدف و اهمیت آموزش سئو افزایش محبوبیت، اعتبار برند و فروش یا درآمدزایی از طریق فضای مجازی است. امروزه یادگیری سئو از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا تعداد کاربران فضای مجازی بر اساس آخرین آمار به بیش از 5.18 میلیارد نفر یا 64.4 درصد از جمعیت جهان رسیده است. این آمار نشان می دهد که کاربران فضای مجازی بیش از 2.1 برابر افزایش یافته است. دهه گذشته از سوی دیگر میزان فروش اینترنتی در این مدت از 1.33 میلیارد دلار به 6.5 برابر این رقم رسیده است. این نشان می دهد که فضای مجازی در سال های اخیر رشد زیادی داشته و این رشد همچنان ادامه دارد. بنابراین کسانی که بتوانند در این فضا شرکت کنند و حرفی برای گفتن داشته باشند موفق خواهند بود. از آنجایی که این رقم بین المللی است، اگر مفهوم سئو را بدانید و بتوانید از طریق آن به بالاترین سطح ممکن برسید، در هر کشوری فرصت کار، فروش و کسب درآمد را خواهید داشت.

آیا همه سایت ها و کسب و کارها نیاز به آموزش سئو دارند؟

افزایش فروش و افزایش تعداد مشتریان مهم ترین مسائلی است که صاحبان مشاغل همواره به آن توجه دارند. آموزش سئو ممکن است مهمترین قدم برای این باشد. این را با یک مثال واضح تر توضیح می دهیم. فرض کنید دو فروشگاه یک محصول را عرضه می کنند. به نظر شما کاربر یا مشتری کدام فروشگاه را برای خرید انتخاب می کند؟ بدون شک سایتی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری دارد از نظر مشتری اعتبار و ارزش بیشتری دارد. بنابراین با آموزش مقدماتی سئو پیشرفته، علاوه بر جذب مشتری، اعتبار و ارزش کسب و کار شما نیز افزایش می یابد و مردم اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت. بدیهی است که تمامی وب سایت ها و کسب و کارها به سئو نیاز دارند. شاید مهم ترین سوال این باشد که آیا صاحبان مشاغل باید سئو را به تنهایی یاد بگیرند یا اینکه این کار مهم بهتر است به یک متخصص سئو سپرده شود؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که هیچکس به اندازه شما به فکر سایت و کسب و کار شما نیست و بنابراین بهتر است دست به کار شوید و بهترین استراتژی را برای موفقیت و پیشرفت سایت خود بیابید کسب و کار شما با دنبال کردن آموزش رایگان سئو شروع کن.

انجام فعالیت های سئو با هدف بالا بردن میزان ترافیک و جذب مخاطبان نیاز به دانش و مهارت تخصصی دارد که اگر به دنبال سئو کردن وبسایت خود هستید ابتدا از وبسایت خانوم سین و بخش آموزش سئو رایگان شروع کنید که دارای چندین ویدئوی رایگان و آموزش های چند ساعته می باشد، مشاهده کنید. طراحی صفحه تماس با ما نقش مهمی در جلب اعتماد کاربران دارد و به نوعی به اصالت وبسایت و اصالت آن اطمینان خاطر می دهد.

سعی کنید در سایت‌های خود حتماً از صفحه تماس با ما استفاده کنید.در مقاله نمونه صفحه ارتباط با ما از وبسایت خانوم سین یاد میگیرید که اطلاعات تماس ، آدرس، شماره تماس شرکت، ایمیل و ... چگونه به وبسایت شما اعتبار می دهد.

اهمیت کسب رتبه های بالاتر در گوگل با آموزش سئو رایگان

درک اهمیت کسب رتبه های بالاتر در آموزش سئو رایگان یکی از دلایلی است که می تواند شما را به سمت یادگیری این مهارت سوق دهد. اگر بخواهیم دید درستی به این موضوع داشته باشیم، بهتر است با مزایای آموزش سئو آشنا شویم که به شرح زیر است:

افزایش ترافیک

افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل رابطه مستقیمی با افزایش ترافیک دارد. با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، با توجه به نتایج جستجو در سایت های Moz و Ahrefs، هر مرحله از افزایش رتبه سایت می تواند بازدید سایت شما را بین 10 تا 20 درصد افزایش دهد.

برندسازی

معمولا سایت هایی که به برندسازی اهمیت می دهند با افزایش نتایج سایت خود در موضوعاتی که کاربران هدفشان جستجو می کنند، برند خود را بیشتر نمایان می کنند. به عنوان مثال، اگر عبارت “آموزش سئو رایگان” را جستجو کنید، همیشه نتایج وب سایت خانوم سین را مشاهده خواهید کرد. در حال حاضر کسانی که علاقه مند به آموزش سئو هستند بیشتر مجموعه و وبسایت خانوم سین را انتخاب کرده و به آن اعتماد دارند.

اعتماد سازی

کسب رتبه های بالاتر در کنار برندسازی، مشاهده مستمر سایت در نتایج برتر گوگل، پشتیبانی و پاسخگویی منظم و طراحی زیبای سایت از مواردی است که می تواند به سرعت اعتماد کاربران را جلب کند.

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

اگر فقط برای آموزش سئو رایگان اقدام می کنید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه برای سئو سایت اقدام کنیم؟ در این راستا ابتدا مراحل در تیتروار و مختصر شرح داده شده است که می توانید در آموزش رایگان سئو یا با مطالعه ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در مورد آن ها دریافت کنید:

  • انجام کیورد ریسرچ.
  • اصلاح و یا ساخت استراکچر صحیح سایت.
  • تولید تقویم محتوایی.
  • تولید محتوا.
  • انجام سئو داخلی.
  • انجام سئو محتوا و لینکسازی داخلی.
  • انجام سئو تکنیکال و رفع مشکلات فنی سایت.
  • انجام سئو خارجی.
  • اجرای کمپین بک لینکسازی، رپورتاژ و تبلیغات.
  • انجام سئو محلی.
  • تولید محتوا، آپدیت محتوا و بک لینکسازی مداوم.

در پایان نیز به روز رسانی محتوا و بک لینک سازی وجود دارد که باید به صورت مداوم و در یک چرخه تکرار شود. شما کاربران می توانید در آموزش رایگان سئو از وبسایت خانوم سین، آموزش ها و مطالب بیشتری را در مورد هر بخش مشاهده کنید.

 سعی کنید در وبسایت‌های خودتان از گوگل مپ استفاده کنید زیرا بازدیدکنندگان به شما اعتماد می کنند و به سایت شما اعتبار می دهد. در مقاله ثبت مغازه در گوگل مپ رایگان از وبسایت خانوم سین یاد میگیرید که چگونه می توانید به راحتی در کمتر از چند دقیقه ثبت مکان در گوگل مپ را انجام دهید.

 

مهم‌ترین بخش‌های سئو

  • الگوریتم های گوگل.
    • سئو داخلی (On-Page SEO).
    • سئو تکنیکال (Techniacal SEO).
    • سئو خارجی (Off-Page SEO).
    • سرچ کنسول (Search Console).
    • ساخت استراتژی (SEO Strategy).

مهم ترین الگوریتم های گوگل

وقتی موضوعی را در گوگل جستجو می کنید، مرتبط ترین مقالات بر اساس جستجوی شما در نتایج گوگل ظاهر می شوند. گوگل برای نمایش بهترین و نزدیک ترین نتایج، الگوریتم های مختلفی را کار کرده و استفاده کرده است.

الگوریتم‌ها چارچوب‌هایی هستند که نحوه عملکرد موتور جستجو و پردازش محتوای سایت شما را کنترل می‌کنند و در رتبه‌بندی، جریمه کردن یا ارتقای سایت شما مؤثر خواهند بود.

این الگوریتم ها دائما به روز می شوند و تغییرات مختلفی در آنها رخ می دهد تا کاربر در سریع ترین زمان ممکن به موضوع مورد نظر خود برسد. الگوریتم ها موقعیت و رتبه سایت شما را در نتایج گوگل تعیین می کنند.

سئوتکنیکال چیست و شامل چه مواردی می شود؟

به تمام اقداماتی اشاره دارد که برای آسان کردن سایت برای موتورهای جستجو و خزنده ها انجام می شود. این بخش بیشتر مربوط به توسعه دهندگان سایت و کدنویسانی است که باید آنها را دنبال کنند. البته هر سئو باید تا حدودی اطلاعات سئو لازم در زمینه برنامه نویسی را داشته باشد تا بتواند در راستای رشد سئو این پلتفرم ها با تیم فنی و برنامه نویسان سایت همکاری خوبی داشته باشد. هدف از سئوتکنیکال کمک به خزنده های موتورهای جستجو برای درک صحیح سایت، رفع مشکلات خزش و ایندکس (و رتبه گیری) سایت می‌باشد. این بخش از آموزش سئو نیاز به دانش تخصصی‌ و حتی برنامه نویسی دارد.

انواع لینک در سئو و نحوه لینکسازی آنها

لینک سازی یکی از مهم ترین بخش های آموزش سئو است که باید برای بهینه سازی سئو سایت خود انجام دهید. برای اینکه گام به گام با لینک سازی کمی بیشتر آشنا شوید، ابتدا باید با انواع آن آشنا شوید که در این زمینه می توان گفت:

 

لینک پیگیری: لینک هایی وجود دارند که علاوه بر انتقال کاربر از صفحه مبدا به مقصد، اعتبار سئو را از صفحه مبدا به صفحه مقصد نیز منتقل می کنند.

لینک نو فالو: لینک هایی وجود دارند که فقط کاربران را به صفحه مقصد می برند.

لینک شکسته: لینک هایی وجود دارند که با کلیک کردن، شما را به صفحه 404 هدایت می کنند، این بدان معناست که صفحات مقصد آنها حذف شده یا آدرس آنها تغییر کرده است.

از لینک های فالو در لینک های داخلی و پیوند به صفحات تایید شده استفاده کنید. از لینک های نوفالو برای ایجاد لینک به صفحات خارج از سایت استفاده کنید و در نهایت لینک های شکسته را شناسایی و رفع کنید.

نحوه پیکربندی URLهای سایت

اگرچه URL ها تاثیر قابل توجهی در سئو سایت ندارند، اما همچنان نکات مهمی برای این بخش در رابطه با پیکربندی آنها در آموزش سئو وجود دارد. این نکات عبارتند از:

سعی کنید URL ها را خوانا و مختصر کنید.

ترتیب و نوع نامگذاری دسته ها و محصولات را سازماندهی کنید.

سعی کنید از حروف کوچک استفاده کنید.

از آندرلاین استفاده نکنید و به جای آن از خط فاصله "-" استفاده کنید.

سعی کنید کلمات کلیدی را در آدرس سایت قرار دهید.

URL های سایت خود را به صورت متعارف تنظیم کنید. این از سردرگمی کاربران جلوگیری می کند.

برای پیکربندی صحیح URL ها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس، به بخش "پیوندهای منحصر به فرد" در بخش "تنظیمات" بروید و ترتیب URL ها و ارزش آن را برای انواع پست های مختلف تعیین کنید. تنظیم آدرس نوع پست سایت بخش مهمی از راهنمایی سئو است که باید توسط یک متخصص سئو آموزش داده شود.

کلام آخر

می دانیم که امروزه در هر حوزه ای تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که اغلب آن ها نیز در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به رتبه 1 تا 3 در موتورهای جستجو هستند امــا آنچه که مهم است ماندن در لینک های برتر است زیرا پس از رسیدن به جایگاه و رتبه برتر هر لحظه ممکن است رقیب جایگاه شما را تصاحب کند.

در این مقاله سعی شد تا مسئله آموزش سئو رایگان بصورت مختصر بررسی شود، اما در صورت هر گونه سوال و ابهامی می توانید از طریق وبسایت خانوم سین نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.