چگونه سئو را افزایش دهیم؟

۴ بازديد

 

چگونه سئو را افزایش دهیم؛ راه های بهبود و ارتقا سئو سایت

هنگام ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود، باید به مسائلی مانند طراحی و ساختار وب سایت و نحوه ظاهر شدن در لیست اول نتایج گوگل فکر کنید. بسیاری از این نگرانی ها مستقیماً به موضوع بهبود سئوی سایت مربوط می شود، یعنی هر راه حلی که اعتبار و ارزش شما را در نظر گوگل افزایش دهد. در این مقاله می‌خواهیم درباره راهکارهای سئو داخلی و خارجی برای اینکه چگونه سئو را افزایش دهیم؟ صحبت می کنیم. قبل از اینکه به سراغ راهکارهایی برای بهبود سئوی سایت برویم، چند نکته را به خاطر بسپاریم. برخی از این روش ها ممکن است برای یک صفحه به جای کل سایت موثر باشند. اما در نهایت بازدید وبهبود هر یک از این صفحات باعث افزایش بازدید و بهبود کلی سایت می شود.

افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت

طبق آخرین اعلامیه های گوگل، جایگاه سایت های پرسرعت در نتایج گوگل بهتر خواهد بود. این روی تجربه کاربری بازدیدکنندگان سایت تاثیر می گذارد. زمان استاندارد بارگذاری برای هر صفحه 4 ثانیه است. اگر به این استاندارد توجه نکنید، نرخ پرش سایت شما افزایش می یابد و به مرور زمان کاربران خود را از دست خواهید داد. برخی از راه حل های متداول که وب مسترها برای بهبود سرعت سایت استفاده می کنند عبارتند از بارگذاری تنبل Lazy load، ذخیره صفحه و فشرده سازی کد (minify). علاوه بر این روش های متداول، افزونه های مختلفی برای وردپرس وجود دارد که می توان با نصب آنها بر روی سایت وردپرس سرعت سایت را افزایش داد.

بهبود کیفیت و ساختار محتوای سایت

قبل از اینکه به سئو فکر کنید، باید تجربه کاربری بازدیدکنندگان را در نظر بگیرید. به این ترتیب با بهبود ساختار سایت و تجربه کاربری، رتبه بندی بهبود می یابد. چیدمان صفحات سایت، کیفیت محتوا و لینک های داخلی بین مطالب برای گوگل بسیار مهم است. علاوه بر این، تولید محتوای ارزشمند مهمترین پایه یک برنامه محتوایی در هر کسب و کاری تلقی می شود. بنابراین برای موفقیت باید محتوای با کیفیت، به روز، بهینه و منظم تولید کنید. همچنین ساختار انتشار محتوای سایت را بر اساس تکنیک های پیلارکانتنت Pillar Content و کلاستر Cluster یا کرنر استون Cornerstone بسازید و مقالات خود را بر اساس تکنیک آسمان خراش ساختار دهید.

انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی

بهبود سئوی سایت بدون تحقیق کلمات کلیدی بی معنی و بی اهمیت است. در واقع، یافتن کلمات کلیدی اصلی از دو جهت مهم است. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید موضوعات جالبی را در حوزه تخصصی خود بیابید و با کمک تحقیقات کلمات کلیدی می توانید بهترین کلمات کلیدی را برای تولید محتوا بیابید و بر اساس آن استراتژی تولید محتوای خود را تنظیم کنید. راه های زیادی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای صنعت شما وجود دارد. برای بررسی معیارهای تحقیق کلمات کلیدی و یافتن ایده های بیشتر می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید. به همین منظور مقاله ای با عنوان تعداد کلمات کلیدی در مقاله به صورت کامل بر روی وبسایت خانوم سین تمام موارد آن را توضیح داده است که می توانید برای اطلاع بیشتر از این مساله مقاله را مطالعه نمایید.

استفاده از لینک‌سازی خارجی برای بهبود سئو

ربات های گوگل پس از بررسی محتوای سایت به دنبال منبع و مرجع قابل اعتماد برای تایید محتوای شما می گردند. در واقع، هنگامی که یک سایت، وبلاگ یا انجمن در مورد کسب امتیاز خوب شما از نظر گوگل صحبت می کند، گوگل نیز بیشتر به تایید آنها اهمیت می دهد تا توضیحات شما. چیزی که برای محبوب کردن یک سایت سخت و زمان بر است این است که دریافت لینک از سایت های دیگر کاملا طبیعی و بدون تداخل است. به همین دلیل است که ابتدا باید با تکنیک‌های لینک‌سازی طبیعی آشنا شوید و از این روش برای سرعت بخشیدن به فرآیند بک لینک سازی استفاده کنید. در این راستا می توانید از روش های مختلفی مانند رپورتاژ آگهی، خرید بک لینک (لینک های سراسر سایت)، لینک های پرومکس (سرویس تریبون جدید)، بک لینک کامنت، انتشار پست مهمان و ... استفاده کنید.

ارتقا سئو سایت با لینک سازی داخلی

تقویت لینک بین صفحات داخلی سایت نقش کلیدی و حیاتی در بهبود سئوی سایت دارد. پیوندهای داخلی بین صفحات نشان دهنده اهمیت آنها برای روبات های گوگل است. هر چه پیوندهایی که به یک صفحه اشاره می کنند مرتبط تر و با کیفیت تر باشند، آن صفحه معتبرتر است و گوگل متوجه می شود که محتوا ارزش بالاتری دارد. برای شبکه سازی داخلی موثر، باید قوانین بازی را بدانید، به عنوان مثال، به محتوای مرتبط لینک دهید تا بازدیدکنندگان را به صفحات جالب در سایت خود هدایت کنید. پیوند به صفحات اصلی با کلمات کلیدی دقیق. با پیوند دادن به پست های وبلاگ قدیمی، از اعتبار و ارزش آنها برای بهبود رتبه بندی محتوای جدید استفاده کنید. در ساخت لینک و ایجاد ارتباط بین صفحات به کارکرد لینک های فالو توجه کنید تا انتقال اعتبار و رتبه بندی صفحات به درستی انجام شود.

انجام فعالیت های سئو با هدف بالا بردن میزان ترافیک و جذب مخاطبان نیاز به دانش و مهارت تخصصی دارد که اگر به دنبال سئو کردن وبسایت خود هستید می توانیدآموزش های سئو را ابتدا از وبسایت خانوم سین و بخش آموزش سئو رایگان شروع کنید که دارای چندین ویدئوی رایگان و آموزش های چندساعته می باشد.جهت شروع آموزش سئو رایگان روی لینک زیر کلیک کنید.

https://khanomsin.ir/free-seo-training/

 

توجه به طراحی و قالب‌بندی سایت

قالب های سایت در واقع کدهای HTML هستند که محتوا و اطلاعات را برای موتورهای جستجو قابل درک می کنند. انتخاب شما برای راه اندازی سایت ممکن است طراحی سایت کدگذاری شده یا استفاده از قالب های آماده وردپرس باشد. اینکه از کدام روش برای طراحی سایت استفاده کنیم به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که بین طراحی و قالب سایت با کسب و کار شما هماهنگی وجود دارد. مرحله بعدی توجه به ساختار سایت است. شما می توانید با پیروی از URL های استاندارد، بهینه سازی کدهای سایت و ریسپانسیو کردن نمایش سایت، یک سایت استاندارد با قالب بندی مناسب داشته باشید.

انتخاب عنوان مناسب و متا تگ برای صفحات

همانطور که گفتیم هر صفحه در سایت موضوع، عنوان و آدرس منحصر به فردی دارد. این عنوان و موضوع محتوای صفحه را به موتور جستجو ارائه می دهد. یکی از مهمترین عناصر برای بهبود رتبه سایت، عنوان صفحات است. گوگل عنوان را تحت عنوان متا تگ تشخیص می دهد. یعنی همان برگه ای در بالای مرورگر شما که وقتی روی آن قرار می گیرید، متن را نمایش می دهد. این مقاله عنوان صفحه است. این عنوان با متنی که به عنوان عنوان مقاله در صفحه با تگ H1 قرار می گیرد متفاوت است. حتما از کلمه کلیدی در این عنوان استفاده کنید.دیسکریپشن یا تگ توضیحات همان توضیحی است که وقتی کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنیم در لیست نتایج به صورت خلاصه برای شما ظاهر می شود. برای مطالب و صفحات سایت می توانید این توضیحات را در قسمت توضیحات متا وارد کنید تا موتورهای جستجو بدانند محتوای شما شامل چه چیزهایی برای ارائه به کاربر است. همچنین سعی کنید از کلمه کلیدی در این متن استفاده کنید.

کلام آخر

می دانیم که امروزه در هر حوزه ای تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که اغلب آن ها نیز در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به رتبه 1 تا 3 در موتورهای جستجو هستند امــا آنچه که مهم است ماندن در لینک های برتر است زیرا پس از رسیدن به جایگاه و رتبه برتر هر لحظه ممکن است رقیب جایگاه شما را تصاحب کند.

در این مقاله سعی شد تا مسئله چگونه سئو را افزایش دهیم بصورت کامل بررسی شود، اما در صورت هر گونه سوال و ابهامی می توانید از طریق وبسایت خانوم سین نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.