چگونه اعتماد بازدیدکننده را در سایت بالا ببریم؟

۴ بازديد

 

 

صفحه تماس با ما

طراحی صفحه تماس یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت است که متاسفانه اغلب نادیده گرفته می شود. بسیاری از طراحان هنگام ایجاد یک وب سایت، معمولا توجه خود را به طراحی صفحه اصلی، طراحی منوی سایت، تولید محتوا یا اجرای اصول و قوانین سئو متمرکز می کنند و از طراحی صفحه تماس غفلت می کنند. در حالی که صفحه تماس مانند صفحه اصلی سایت باید با دقت بالایی طراحی شده و در معرض دید کاربران قرار گیرد. اما صفحه تماس با ما چقدر مهم است و چه اطلاعاتی در آن گنجانده شده است؟

طراحی صفحه تماس با ما نقش مهمی در جلب اعتماد کاربران دارد و به نوعی به اصالت وب سایت و اصالت آن اطمینان خاطر می دهد. این صفحه همانطور که از نام آن پیداست حاوی اطلاعات تماس و روش های ارتباط با واحد پشتیبانی سایت می باشد. کاربران با مراجعه به این صفحه می توانند به شماره تماس، آدرس شبکه های اجتماعی، ایمیل و ... دسترسی داشته باشند. اما چگونه می توان یک صفحه تماس حرفه ای طراحی کرد؟ در ادامه این مقاله، نگاهی دقیق به اصول طراحی صفحه تماس خواهیم داشت و هر آنچه را که باید در مورد این صفحه مهم بدانید را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

صفحه تماس با ما چیست و در کجا قرار می گیرد؟

قبل از بحث در مورد نکات مهم و اصول طراحی صفحه تماس با ما، بهتر است با مفهوم این صفحه و موقعیت آن در وب سایت آشنا شوید. صفحه تماس یکی از مهمترین صفحات سایت است که نمای کلی یک برند را در اختیار عموم قرار می دهد و هویت آن را آشکار می کند. در واقع این صفحه پل ارتباطی بین کاربران و یک وب سایت محسوب می شود که با مراجعه به آن می توانند به اطلاعات مهمی مانند شماره تماس، لینک شبکه اجتماعی، آدرس ایمیل، نام شهر، آدرس دفتر و ساعات کاری یک شرکت دسترسی داشته باشند. . هدف اصلی طراحی صفحه تماس ما این است که به مخاطبین هدف نشان دهیم که وب سایت یا کسب و کار شما واقعی و معتبر است و آنها می توانند به راحتی و به طور مستقیم از طریق روش های ارتباطی ذکر شده با شما در ارتباط باشند.

صفحه تماس معمولاً در دو قسمت از وب سایت قرار می گیرد و بسیاری از کاربران مکان آن را می دانند. اکثر وب سایت ها صفحه تماس را در قسمت فوتر یا قسمت پایین سایت قرار می دهند و اکثر کاربران برای دسترسی به اطلاعات تماس یک وب سایت و دریافت اطلاعات مورد نیاز خود به سرعت به قسمت فوتر مراجعه می کنند. اما علاوه بر فوتر، صفحه تماس نیز باید در منوی اصلی سایت قرار گیرد تا برای کاربران قابل مشاهده باشد و با یک کلیک بر روی آن به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. بنابراین بهتر است صفحه تماس هم در فوتر و هم در منوی اصلی سایت قرار گیرد تا همه کاربران بتوانند آن را ببینند و به آن دسترسی داشته باشند. یک وبسایت را از پایه در نظر بگیریم ابتدا می توان به اهمیت کلمه کلیدی در سایت اشاره کرد که در وبسایت خانوم سین بارها به آن تاکید شده است و برای آموزش آن نیز می توانید از مقاله های آموزش تحقیق کلمه کلیدی و همچنین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی استفاده کرد.

در مرحله بعد سئو تکنیکال و موارد فنی و افزایش سرعت سایت بسیار مهم است و همچنین تولید محتوای ارزشمند و بسیاری موارد دیگر که در سئوی وبسایت، افزایش ترافیک و به تبع بالا بردن میزان فروش موثر هستند. به همین منظور مقاله ای با عنوان آموزش سئو تکنیکال به صورت کامل بر روی وبسایت خانوم سین تمام موارد آن را توضیح داده است که می توانید برای اطلاع بیشتر از این مساله مقاله را مطالعه نمایید.

صفحه تماس با ما دارای چه ویژگی هایی است؟

صفحه تماس دارای گزینه های مختلفی است که در هر وب سایت بسته به نوع و رویکرد آن متفاوت است. اما به طور کلی هنگام طراحی صفحه تماس وب سایت خود، بهتر است اطلاعات زیر را در آنجا قرار دهید تا به اصطلاح با یک تیر دو نشان را بزنید؛ این به معنای جلب اعتماد عمومی و دادن فرصتی برای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر است. اطلاعات اصلی که باید در صفحه تماس قرار دهید شامل موارد زیر است:

شماره تماس

شماره تماس مهم ترین گزینه در طراحی صفحه تماس به حساب می آید که باید شامل یک شماره تماس ترجیحاً تلفن ثابت باشد تا مخاطبان مستقیماً با شما تماس بگیرند. از این طریق کاربران می توانند در صورت هرگونه ارتباط نادرست و یا مشکل در ثبت سفارش و ... با شما تماس گرفته و سوالات و مسائل خود را مطرح کنند.

آدرس شرکت

وارد کردن آدرس شرکت یکی دیگر از اطلاعات مهم در صفحه تماس است که نقش مهمی در جلب اعتماد کاربران دارد. بنابراین اگر دفتر یا فروشگاه فیزیکی دارید حتما آدرس دقیق و کامل آن را در صفحه تماس وارد کنید تا کاربران با مشاهده آن راحت تر به شما اعتماد کنند. زیرا ثبت آدرس در واقع هویت واقعی شما را برای مردم آشکار می کند. نشان دادن آدرس کسب و کار یا فروشگاه روی نقشه نیز یک اقدام موثر برای جلب اعتماد کاربران و کمک به آنها برای یافتن مکان دقیق آن است.

ارسال فرم پیام

فرم ارسال پیام بخش مهم دیگری از صفحه تماس است که دو مزیت مهم برای وب سایت شما به همراه دارد. این فرم معمولا شامل فیلدهایی مانند نام، نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس ایمیل و قسمت توضیحات (برای طرح سوالات و مشکلات) است که کاربر آن را پر کرده و برای شما ارسال می کند. به این ترتیب شما به اطلاعات کاربران دسترسی دارید و می توانید از آن به عنوان پل ارتباطی برای ارسال پیام های تبلیغاتی، خبرنامه ها و ... استفاده کنید. از طرفی می توانید در اسرع وقت خارج از ساعات کاری به پیام های کاربران پاسخ دهید و خدمات بهتری به مخاطبان خود ارائه دهید.

البته نکته ای که در این قسمت باید به آن توجه کنید این است که درج برخی اطلاعات شخصی مانند شماره تماس کاربران در فرم ارسال پیام اجباری نباشد. زیرا بسیاری از آنها نمی خواهند شماره تماس خود را درج کنند و همین امر باعث می شود از پر کردن فرم درخواست خودداری کنند. امکاناتی مانند ارسال نوتیفیکیشن دریافت پیام های کاربر و پاسخ های سریع نیز تاثیر بسزایی در جلب توجه و اعتماد کاربران خواهد داشت.

آدرس ایمیل

آدرس ایمیل یکی دیگر از عناصری است که می توانید در صفحه تماس قرار دهید تا کاربران بتوانند از طریق آن برای شما ایمیل ارسال کنند. زمانی که کاربران برای شما ایمیل ارسال می کنند، می توانید بدون هیچ زحمتی و تلاشی به آدرس ایمیل آنها دسترسی داشته باشید و از طریق آن می توانید با کاربران تعامل بیشتری داشته باشید و برای آنها خبرنامه ایمیل ارسال کنید.

لینک و آی دی شبکه های اجتماعی

آی دی و لینک شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، تلگرام، واتس آپ یا لینکدین یکی دیگر از عناصر مهمی است که باید در صفحه تماس با ما قرار دهید. به این ترتیب، مردم می توانند از طریق شبکه های اجتماعی بسیار راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند و با مشاهده حساب کاربری شما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، با رویکرد و حوزه فعالیت شما بیشتر آشنا شده و به احتمال زیاد شما را دنبال خواهند کرد. .

با در نظر گرفتن این عناصر مهم، می توانید یک صفحه تماس استاندارد و کاربردی برای وب سایت خود طراحی کنید و از آن به عنوان ابزاری موثر برای جلب اعتماد کاربران، افزایش بازدید و فروش استفاده کنید.

انجام فعالیت های سئو با هدف بالا بردن میزان ترافیک و جذب مخاطبان نیاز به دانش و مهارت تخصصی دارد که اگر به دنبال سئو کردن وبسایت خود هستید می توانیدآموزش سئو سایت رو از کجا شروع کنیم؟ را ابتدا از وبسایت خانوم سین و بخش آموزش سئو رایگان شروع کنید که دارای چندین ویدئوی رایگان و آموزش های چند ساعته می باشد.

 

 

اصول طراحی صفحه تماس با ما

اکنون که با مفهوم و اهمیت صفحه تماس آشنا شدید، اکنون باید این صفحه مهم را طراحی کرده و عناصر مورد نیاز را در آن قرار دهید. برای طراحی صفحه تماس باید به چند نکته ساده اما مهم توجه کنید تا بتوانید صفحه ای استاندارد و خاص طراحی کنید. اصول طراحی صفحه تماس با وب سایت شامل موارد زیر است:

طراحی ساده

رعایت اصل سادگی به عنوان یکی از مهم ترین اصول طراحی صفحه تماس شناخته می شود که ارتباط مستقیمی با تاثیرگذاری آن بر روی مخاطب دارد و نقش مهمی در روند ترغیب افراد به انجام یک عمل (مثلا ، پر کردن فرم) در وب سایت ایفا می کند. بنابراین سعی کنید در طراحی صفحه تماس با ما از به کار بردن عناصر و عبارات اضافی خودداری کنید و فقط موارد ضروری را به صورت مرتب و منظم در صفحه قرار دهید.

از رنگ های متضاد استفاده کنید

رنگ ها اثرات روانی بسیاری بر افراد می گذارند و بنابراین برای طراحی صفحه تماس با ما باید از یک پالت رنگی مناسب و جذاب استفاده کنید تا توجه کاربران را به سایت خود جلب کنید. در حالت ایده آل، برای برجسته کردن عناصر استفاده شده در صفحه تماس، بهتر است از رنگ های متضاد استفاده کنید، مانند سیاه برای پس زمینه، سفید برای متن کلمات و جملات و زرد برای برجسته کردن گزینه های مهم برای عموم. در اولین نگاه به صفحه، او می تواند عناصر آن را از یکدیگر تشخیص دهد و گزینه مورد نظر را بسیار راحت تر پیدا کند. استفاده از رنگ های خنثی در کنار یکدیگر جذابیت و تاثیر صفحه تماس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کلام آخر

می دانیم که امروزه در هر حوزه ای تعداد زیادی وبسایت وجود دارد که اغلب آن ها نیز در حال فعالیت و تلاش برای رسیدن به رتبه 1 تا 3 در موتورهای جستجو هستند امــا آنچه که مهم است ماندن در لینک های برتر است زیرا پس از رسیدن به جایگاه و رتبه برتر هر لحظه ممکن است رقیب جایگاه شما را تصاحب کند.

در این مقاله سعی شد تا مسئله صفحه تماس با ما بصورت کامل بررسی شود، اما در صورت هر گونه سوال و ابهامی می توانید از طریق وبسایت خانوم سین نظرات، سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.